Ako sa rýchlejšie učiť

Spite poriadne
Ak chcete, aby bol váš mozog dostatočne pozorný, aby absorboval informácie potrebujete dostatok spánku. Len piť ďalšiu šálku kávy, to nebude fungovať. Žiadne neskoré nočné štúdium. Namiesto toho choďte spať skoro, dajte si pár hodín spánku a potom vstaňte skoro, aby ste mohli študovať viac na dobre odpočinutom mozgu. Koľko spánku je dosť závisí od vás a od toho, ako vaše telo funguje. Odporúča sa pre väčšinu dospelých sedem až osem hodín, ale niektorí ľudia potrebujú menej a niektorí viac. Väčšinu dňa by ste sa mali cítiť bdelí bez pomoci kávy. Ak ste unavení skôr ako o štyri alebo päť popoludní, pravdepodobne nemáte dostatok spánku (alebo ho  možno máte príliš veľa).spánek.jpg
Jedzte dosť jedla
 
Keď ste hladný, váš mozog vie len ťažko absorbovať akékoľvek informácie. Je ťažké sústrediť sa, keď vám celé vaše telo povie, že je váš žalúdok prázdny. Uistite sa, že máte dostatok jedla. Možno budete chcieť zvoliť niečo zdravé na občerstvenie počas štúdia. Uistite sa, že jete zdravé potraviny. Nezdravé jedlo nedáva vášmu telu živiny, ktoré potrebuje.
 

Pite veľa vody
 
Vaše telo funguje najlepšie, keď je dobre hydratované. Ak nemáte dostatok vody, nebudete sa môcť sústrediť. Ľahko sa môžete rozptýliť. To môže dokonca viesť k javom, ako je bolesť hlavy, čo veľmi sťažuje učenie. „Osem pohárov denne“, je len odporúčanie, je to iba hrubý odhad. Najlepším spôsobom, ako zistiť, či máte dostatok vody, je pozrieť sa na farbu moču. Ak je bledá alebo číra, pijete dosť. Akákoľvek tmavšia farba znamená, že by ste mohli vypiť viac vody.osvěžení.jpg
 
Cvičte
 
Samozrejme viete, že cvičenie je pre vaše telo dobré z mnohých ohľadov, ale vedeli ste, že vám môže pomôcť rýchlejšie sa učiť? Niektoré štúdie zistili, že ľahké cvičenie počas štúdia vám môže pomôcť naučiť sa rýchlejšie. Napríklad, keď čítate, skúste sa prejsť po miestnosti. Zaznamenajte si svoje prednášky a počúvajte nahrávky, keď ste v posilňovni.