Ako využiť sezamovú pastu

Možno ste už v obchode narazili na jeden z menej bežných produktov, na sezamovú pastu. Originálny názov tohto produktu je Tahini. Používa sa najmä na prípravu exotických jedál, napríklad humusu. V skutočnosti ju však môžete použiť aj do množstva našich klasických pokrmov. Je veľmi dobrou surovinou pre tých, ktorý sa rozhodli konzumovať čisto rastlinnú potravu. Pozrime sa na to, čo všetko z nej môžete vykúzliť.

chia
 
Sezamovú pastu nájdete aj v bežných supermarketoch. Najčastejšie sa nachádza  v regáloch, kde nájdete rôzne Ázijské dobroty. Napríklad LIDL ju má v ponuke počas takzvaných Gréckych týždňov. Tam si ju kúpite za pomerne malý peniaz. Asi tristogramové sklíčko stojí okolo troch eur.
 

Ako pastu využiť

 

  • Sezamovú pastu si môžete kúpiť čistú, teda bez príchute, alebo osladenú. V druhom prípade máte na výber napríklad medovú, alebo čokoládovú. Tento druh sa hodí na prípravu koláčov, sušienok, alebo si ju môžete natrieť na chlieb namiesto nutely.
  • Pastu bez príchute, v kuchyni využijete všade tam, kde by ste inak použili maslo. Nehovoríme však o prípade, kedy ho potrebujete roztopiť na panvici, alebo ním potrieť plech. Ako náhrada vám poslúži skôr do cesta.
  • Ak si pripravujete omáčky, v ktorých nechcete používať nič živočíšneho pôvodu, teda spomínané maslo, mlieko, alebo smotanu, na ich zahustenie vám poslúži práve sezamová pasta. Jej chuť nie je extrémne výrazná, takže ak jej nepoužijete veľa, rozdiel ani nepocítite.
  • Ako dochucovadlo ju môžete použiť hlavne do zeleninových jedál. Výborne sa hodí do ázijskej, čínskej, či indickej kuchyne.

 

Navyše je aj zdravá

 
Pasta zo sezamových semien nie je len chutná a vhodná ako náhrada smotany, či masla. Okrem toho je aj nesmierne zdravá. Preto si ju doprajte aj vtedy, keď patríte k zarytým mäsožravcom.
 
čokoláda

  • Je bohatým zdrojom esenciálnym nenasýtených mastných kyslín.
  • Obsahuje vysoké množstvá vitamínu E, B1, B2, B3, B5 a B15
  • Je výborným zdrojom takmer všetkých minerálov, ktoré potrebuje naše telo.
  • Je výborným zdrojom plnohodnotných bielkovín.