Schudnite vďaka láske


Neurobiológia naznačuje, že zlepšenie sociálnych vzťahov vám môže pomôcť schudnúť. Existuje niekoľko spôsobov, ako „oklamať“ mozog a dosiahnuť rovnaký účinok.

pár

 

Neurotransmiter zodpovedný za blízke a dôverné vzťahy je oxytocín. Oxytocín sa uvoľňuje prostredníctvom fyzického kontaktu a podporných interakcií s inými ľuďmi. Uvoľňovanie oxytocínu zvyšuje pocit dôvery a veľkorysosti. Znižuje tiež pocity stresu a úzkosti. Je úžasné, že jedenie skutočne uvoľňuje oxytocín (Kendrick 1988). V skutočnosti jedenie uvoľňuje oxytocín v mozgových oblastiach bohatých na dopamín, čo pomáha vysvetliť, prečo jedenie môže byť upokojujúce a príjemné. Takže časť našej príčiny emocionálneho stravovania spočíva v tom, že jedenie napodobňuje rovnaké pocity pohodlia, aké dostávame od blízkych priateľov a rodiny.

 

Ďalší dôkaz o prekrývaní stravovacích okruhov a sociálnych okruhov pochádza z experimentov na potkanoch. Oxytocín skutočne spôsobuje úbytok hmotnosti u potkanov s nadváhou (Morton 2012). Dokonca aj najnovšie výskumy u ľudí ukazujú, že oxytocín skutočne pomáha znížiť maškrtenie (Ott 2013). V tejto štúdii sa zistilo, že oxytocín obzvlášť znižuje chuť na čokoládové sušienky.

srdce

 

Takže ak sa snažíte znížiť chuť na jedlo a schudnúť, skúste posilniť tvorbu oxytocínu. A najlepší spôsob, ako to urobiť, je zlepšiť kvalitu a blízkosť vašich vzťahov s rodinou, priateľmi a inými významnými ľuďmi www.klimapo.sk/chudnutiu-laska-pomaha/ . Zdá sa vám to zložité? Áno, viem, že problémy s týmito vzťahmi sú často to, čo spúšťa emocionálne stravovanie na prvom mieste. Takže ako dočasné opatrenie, zatiaľ čo pracujete na vašich vzťahoch, je tu niekoľko spôsobov, ako zvýšiť svoj serotonín, ktorý nezahŕňa maškrtenie:

 


  1. Doprajte si masáž

  2. Povedzte alebo urobte niečo pekné pre priateľa

  3. Zaobstarajte si domáceho miláčika

  4. Objímte priateľa

  5. Porozprávajte sa s niekým blízkym, aj keď len cez telefón

  6. Zalezte si pod deku a dajte si šálku horúceho čaju

Ohodnoťte příspěvek